بازار سود سوزآور چین

صنایع شیمیایی صنایع کاغذ مقالات

بازار سود سوزآور: روند، صادرات، و پویایی منطقه ای

از پایان ماه می2022 بازار سود سوزآور چین شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت متوسط خود بود و به حدود 4300 یوان در هر تن برای نوشابه 99 درصدی رسید. این افزایش، که نشان دهنده افزایش 9.3 درصدی است، نتیجه عوامل متعددی است که در رشد ضدحمله مشاهده شـده در بازار صنایع شیمیایی داخلی در سال 2022 نقش دارند.

آوریل 2022

در آوریل 2022، چین افزایش قابل توجهی در حجم صادرات سود سوزآور به ثبت رساند که در مجموع به 253100 تن رسید. عمده این صادرات شامل سود سوزآور مایع به میزان 207100 تن و سود سوزآور جامد 46000 تن بوده است. صادرات انباشته سود سوزآور از ژانویه تا آوریل 2022 شاهد افزایش قابل توجه سالانه 155 درصدی بود. شایان ذکر است، صادرات سود سوزآور مایع رشد چشمگیر 237 درصدی را تجربه کرد در حالی که صادرات سود سوزآور جامد 24 درصد افزایش یافت.

شرایط حاکم بر بازار حاکی از کاهش عرضه سود سوزآور در مناطق خاص، همراه با تقاضای پایین دستی قوی است. با این حال، سود پایین دستی سود سوزآور تحت فشار است. در نتیجه، چشم‌انداز کوتاه‌مدت پیش‌بینی می‌کند که قیمت سود سوزآور با کاهش محدود نسبتاً ثابت باقی بماند.

می 2022

بازار سود سوزآور چین در سال 2022 حرکت مثبتی را نشان داد، به طوری که میانگین قیمت بازار 99٪ سودای فلیک تا پایان ماه مه به حدود 4300 یوان در هر تن رسید و افزایش قابل توجه 9.32٪ را نشان داد. این روند صعودی قیمت ها را می توان به عواملی مانند کاهش عملکرد و تولید بالادستی، افزایش تقاضا از سوی شرکت های پایین دستی و افزایش هزینه های تولید به دلیل نوسانات بازار بین المللی، از جمله افزایش قیمت نفت خام نسبت داد.

تجزیه و تحلیل توزیع منطقه ای ظرفیت تولید سود سوزآور نشان می دهد که شمال چین، شمال غربی چین و شرق چین مجموعاً حدود 79 درصد از کل ظرفیت کشور را تشکیل می دهند. شاندونگ به عنوان استانی با بزرگترین ظرفیت تولید سود سوزآور برجسته است، در حالی که مغولستان داخلی به دنبال تغییر صنعت PVC به منطقه غربی به عنوان دومین منطقه بزرگ ظاهر شـده است.

علیرغم کاهش سالانه تولید ملی سود سوزآور در آوریل 2021، روند کلی حاکی از افزایش مداوم ظرفیت تولید از سال 2016 تا 2021 است. سود، منجر به گسترش کندتر ظرفیت تولید سود سوزآور در چین می شود.

نتیجه گیری

تقاضای چین برای سود سوزآوربا ابتکارات در شهرنشینی جدید رشد سریعی را تجربه کرده است و به 37.54 میلیون تن در سال 2021 رسـیده است. انتظارات برای سال 2022 حاکی از افزایش بیشتر به 38.67 میلیون تن است. در پاسخ به فشار فروش داخلی، چین شورو شوق خود را برای صادرات سود سوزآور افزایش داده است که در افزایش قابل توجه حجم صادرات اوایل سال 2022 مشهود است.

در حالی که مناطق خاصی در بازار سود سوزآور با حمایت بازارهای صادراتی قوی عرضه کم را تجربه می کنند تقاضای پایین دستی و محیط کلی بازارهمچنان خوش بینانه است. با این حال، فشار بر هزینه های پایین دستی ممکن است افزایش قابل توجه قیمت ها را محدود کند. چشم‌انداز کوتاه‌مدت نشان می‌دهد که قیمت سود سوزآور احتمالاً ثابت خواهد ماند یا کاهش جزئی را تجربه خواهد کرد.

منبع


Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started